Rzeczywistość jest prosta - nie szukaj w niej magii

Trzej mnisi postanowili razem pomedytować.
Usiedli po jednej stronie jeziora, zamknęli oczy i pogrążyli się w medytacji. W pewnym momencie jeden z nich wstał i powiedział do pozostałych:
- Zapomniałem mojej maty.
Poczym w fantastyczny sposób wszedł na taflę wody i dotarł na drugi brzeg do swojego domu. Kiedy wrócił, drugi mnich wstał i rzekł:
- Zapomniałem powiesić pranie do wyschnięcia – on także spokojnie przemaszerował przez taflę jeziora i wrócił tą samą drogą.
Trzeci mnich obserwował uważnie towarzyszy i postanowił przetestować swoje własne zdolności.
- Czy wasza wiedza jest większa od mojej? Ja również jestem w stanie to zrobić! – Powiedział głośno i ruszył w stronę jeziora, aby przez nie przejść. Jednak natychmiast wpadł do wody. Z zapałem wspiął się z powrotem i spróbował ponownie tylko po to, aby znów wpaść w głęboką wodę. Spróbował jeszcze raz… i jeszcze… za każdym razem tonąc w wodzie.
Dwaj pozostali przypatrywali się temu ze spokojem. Nagle jeden powiedział cicho do drugiego:
-Myślisz, że powinniśmy mu powiedzieć gdzie leżą kamienie?

Źródło: Paweł Godlewski “Moment Boskości